Переглядів: 658

«Не йди за більшістю на зло!»

24 квітня — Вхід Господній у Єрусалим. Вербна неділя

Вхід Господній у Єрусалим відзначається напередодні Страсного Тижня. Це свято пов’язане з подією, коли жителі єрусалимські урочисто й радісно зустрічали Спасителя Ісуса Христа і чекали, що Він звільнить їх від політичного та економічного гніту Римської імперії.

Втім, коли потім з’ясувалося, що Спаситель прийшов звільнити людей не від земних окупантів, а від першопричин усіх негараздів — гріхів неправди, ненависті, заздрості, ворожнечі.., до них прийшло розчарування і невдоволення. Адже люди, як відомо, в усіх проблемах найчастіше звинувачують не себе, а когось іншого, покладаючи надії на «доброго царя», президента, прем’єр-міністра... Чекають, що з’явиться той, хто замість них самих змінить усе на краще. А якщо це не відбувається швидко, то «від любові до ненависті — один крок». З тих часів, на жаль, мало що змі-нилося.

Отже, це свято водночас і радісне, і сумне. Воно наводить на певні філософські роздуми. Радісне, тому що цього дня жителі Єрусалима палко вітали Спасителя, вигукуючи «Осанна! Осанна!». І сумне, бо нагадує про те, що через невеликий відрізок часу ті ж самі люди вже кричатимуть протилежне, вимагаючи від Понтія Пілата: «Розіпни, розіпни Його!». Чому ж відбулася така швидка зміна у настроях жителів Єрусалима? Та чи схильні сьогодні і ми, сучасні християни, до подібної зміни у своєму ставленні до Церкви і Бога?

Ця історія, напевне, є одним з найяскравіших класичних прикладів того, як громадська думка змінюється дуже швидко — залежно від власних людських сподівань і переконань. Чи не є це переконливою демонстрацією того, що позиція більшості не завжди правильна? Адже у Святому Письмі є такі слова: «Не йди за більшістю на зло!».

Коли Спаситель п’ятьма хлібинами нагодував п’ять тисяч людей, вони відразу захотіли проголосити Його царем. Проте Спаситель, знаючи їхні думки, відійшов від того місця, сказавши їм: «Шукаєте Мене тому, що їли хліб і наситились». Насправді, Спаситель прийшов не наситити людські шлунки, а дати хліб духовний, щоб виконати слова Писання: «Не хлібом єдиним буде жити людина, але всяким словом, що виходить із уст Божих». Звичайно, матеріальний достаток теж важливий. Але написано: «Шукайте ж перш за все Царства Божого і праведності Його, — а все це вам додасться».

Суто матеріальний підхід до Церкви і сьогодні для багатьох стає каменем спотикання, бо багато хто шукає від Бога, від віри, від Церкви чогось земного. І той же Іуда, який був срібролюбивим, зрадив Христа, бо сподівався на зиск, на посаду у «земному царстві» Спасителя, принаймні міністра фінансів. Але коли усвідомив, що Христос говорить про духовне, а не про земне царство, розчарувався і зрадив.

Дуже часто ми всі не до кінця розуміємо, хто такий Спаситель і заради чого ходити до церкви, для чого молитися, виконувати заповіді. Що нам за це буде тут, у земному житті? І багато хто робить це заради того, щоб щось отримати від Бога, мати якісь дивіденди. І тут є над чим замислитись кожному.

Втім, не забуваючи про сумне, у день свята краще все ж таки більше думати про радісне — святкувати і згадувати славний в’їзд Спасителя в Єрусалим.

У цей день традиційно в храми на богослужіння віруючі приходять з гілочками верби або інших дерев, які пускають перші листочки, наслідуючи тих жителів Єрусалима й околиць, які вітали Ісуса Христа. І, як говориться в Євангелії, різали гілочки дерев, гілочки пальми і з ними в руках вітали Спасителя, бо такий був народний звичай — того, кого хотіли особливо привітати, вшановували саме таким чином. Окремі люди стелили свій одяг під ноги ослика, на якому їхав Спаситель, — це був акт надзвичайної поваги.

Чому Господь в’їжджає у Святе Місто саме на ослику? Земні царі-завойовники завжди в’їжджали на коні і з військовим почтом. Але Ісус в’їхав до Єрусалима, як цар «праведний і лагідний... сидячи на молодому ослі». І в цьому суттєва різниця.

Святкування Вербної неділі нагадує нам також про те, що всі християни є частиною єдиного народу Божого, заради якого прийшов Спаситель. І коли вони приходять до храму з віттям дерев, то тим самим символічно приєднуються до тих єрусалимських жителів, які зустрічали Спасителя, вітаючи Його у своєму місті.

Але головне в цьому обряді не форма, а духовний зміст. Виконуючи це дійство, необхідно мати віру і чисте щире серце. Адже написано: «Блаженні чисті серцем, бо вони Бога побачать».

Підготував
Олександр КОЗЛОВСЬКИЙ.
Чорноморські новини

Передплата

Найкраща підтримка — ПЕРЕДПЛАТА!

дворазовий вихід (четвер та субота з програмою ТБ):

  • на 1 місяць — 50 грн.
  • на 3 місяці — 150 грн.
  • на 6 місяців — 300 грн.
  • на 12 місяців — 600 грн.
  • Iндекс — 61119

суботній випуск (з програмою ТБ):

  • на 1 місяць — 40 грн.
  • на 3 місяці — 120 грн.
  • на 6 місяців — 240 грн.
  • на 12 місяців — 480 грн.
  • Iндекс — 40378

Оголошення

Написання, редагування, переклад

Редакція газети «Чорноморські новини» пропонує:

  • літературне редагування, коректуру, комп’ютерний набір, верстку та тиражування текстів;
  • високопрофесійні переклади з російської на українську і навпаки;
  • написання статей, есе, промов, доповідей, літературних, у тому числі віршованих, привітань.

Команда висококваліфікованих фахівців газети «Чорноморські новини» чекає на Ваші замовлення за телефонами:

099-277-17-28, 050-55-44-206

 
Адреса редакції
65008, місто Одеса-8,
пл. Бориса Дерев’янка, 1,
офіс 602 (6-й поверх).
Контактна інформація
Моб. тел.: 050-55-44-206
Вайбер: 068-217-17-55
E-mail: chornomorski_novyny@ukr.net