РубрикиБез рубрики

Вікторія ТІГІПКО: «Ми на 100% зустрінемося на 12-у ОМКФ»

Урочиста церемонія закриття 11-го ОМКФ, як і сам фестиваль, уперше в історії відбулася в онлайн-форматі. Її провели відомі телеведучі Яніна Соколова та Олег Панюта.

За результатами глядацького голосування гран-прі в Міжнародній конкурсній програмі отримав фільм «Вечеря в Америці», а «Призу глядацьких симпатій» у Національній конкурсній програмі удостоїлася стрічка «Віктор_Робот».

Утім, про все по порядку.

Загалом на участь в 11-у ОМКФ було подано 964 фільми з понад 40 країн світу. Впродовж дев’яти днів шанувальники кіно мали можливість переглянути близько 120 стрічок, познайомитися з хітами, учасниками й переможцями фестивалів. А ще були онлайн-спілкування зі знімальними групами, авторами картин, всесвітньо відомими діячами кіномистецтва та секції для професіоналів.

Кожен з глядачів мав віртуальну можливість долучитися і до свята закриття фестивалю, бо ж саме вони, глядачі, визначали лауреатів головних нагород — гран-прі у міжнародній та національній конкурс-них програмах.

— Глядачів було стільки, що нема у світі такого кінотеатру, який міг би зібрати їх у залах, — зазначив ведучий Олег Панюта. — Тобто з точки зору популяризації кіномистецтва онлайн-фестиваль може виявитися дуже ефективним.

Першими оголосили переможців Конкурсу європейських документальних фільмів, у якому взяли участь вісім стрічок із 11 країн. Спеціальних дипломів журі удостоєні «Земля Ґеварa» режисера Кутайби Баргамджі та «Перед оркестром» Анни-Карін Ґренрос. Найкращим же документальним фільмом визнані «Воєнні канікули» режисера Моріца Шульца.

У Національній конкурсній програмі змагалися сім повнометражних та одинадцять короткометражних стрічок. Найкращим українським повнометражним фільмом за версією ФІПРЕССІ став «Бєс» режисера Єгора Трояновського, а серед короткометражок — «Чачь?» Віталія Гавури.

За версією журі Національному конкурсу най-кращою короткометражною стрічкою визнано «Прощавай, Головін» режисера Мат’ю Ґрімара, повнометражною — «Не все буде добре» Адріана Пірву та Олени Максьом. Останні отримали відзнаку й за найкращу режисерську роботу. Найкращою акторською роботою визнана роль Марії Хомутової у картині «Двоє» режисера Владислава Вітріва.

Гран-прі Національного конкурсу отримав анімаційний фільм «Віктор_Робот» Анатолія Лавренишина.

За головний приз Міжнародного конкурсу змагалися 12 фільмів-учасників. Винагороду за най-кращу акторську роботу отримав ансамбль акторок із стрічки «Материнство» (реж. Маура Дельперо): Лідія Ліберман, Деніз Каррізо та Аґустина Малале. Найкращим режисером став Фабріс дю Вельс, який зняв картину «Обожнювання». А найкращим фільмом журі назвало «Атлантиду» Валентина Васяновича.

«Дякую дуже! Для мене це неочікувана подія, я щасливий! Хочу подякувати Юлії Сінькевич, Антельму Відо, Ларисі Руснак — я в захваті від вас усіх й обожнюю Одеський кінофестиваль. Пишаюся тим, що вже не вперше прем’єри моїх фільмів відбуваються саме на Одеському кінофестивалі», — подякував Валентин Васянович.

До речі, українська драма «Атлантида» боротиметься за премію «Оскар» у номінації «Міжнародний повнометражний фільм». Таке рішення за результатами національного відбору ухвалив Український оскарівський комітет. За сюжетом, події у фільмі розгортаються в 2025 році, після перемоги України у війні з Росією. Окупований Донбас повертається до складу країни, але його території визнані не придатними для життя…

Спеціальна згадка журі — «Служителі» (режисер Іван Остроховський) та «Ти помреш у двадцять» (Амджаж Абу-Алала) за музику до стрічки.

Комедія «Вечеря в Америці» режисера Адама Ремейера (США) настільки припала до душі глядачам 11-го ОМКФ, що вони з великою перевагою віддали їй головну нагороду. Цей фільм зна-йомить нас з дівчиною-невдахою та крутим панк-музикантом, яким доводиться пережити разом цілу низку пригод.

Почесної нагороди — «Золотого Дюка» за внесок у кіномистецтво — удостоєні кінематографісти Рой Андерссон і Роман Балаян.

Під час закриття ОМКФ шанувальники кіномистецтва переглянули біографічну драму Аґнешки Голланд «Шарлатан», прем’єра якої відбулася на 70-у Берлінському кінофестивалі.

Попри новий онлайн-формат, в Одесі таки відбувся традиційний open air-перформанс на Потьомкінських сходах. 2 жовтня просто неба, у супроводі симфонічного оркестру кіномани дивилися стрічку «Ґолем, як він прийшов у світ». У секції «Спеціальні покази» побачили очікуваний фільм Олега Сенцова та Ахтема Сеітаблаєва «Номери», документальну стрічку Ґреґорі Монро «Кубрик про Кубрика» та роботу Люді Бокен «Останній кінопоказ у Бухаресті». У рамках фестивалю у київському Довженко-центрі була представлена українська ретроспектива «Одеські незалежні: вільне кіно 1990-х», яка об’єднала низку, здебільшого дебютних, фільмів одеських незалежних режисерів. Також у рамках 11-го ОМКФ уперше була представлена позаконкурсна програма «Візії» — фільми з оригінальним візуально-наративним кінематографічним підходом, високо оцінені на світових фестивалях.

— 11-й Одеський міжнародний кінофестиваль відбувся навіть у такий непростий час. Ми не побоялися ризикнути й провести його у гібридному форматі —онлайн та офлайн. У найкоротші строки ми створили унікальну платформу, яку вже відвідали 20 тисяч користувачів і до кінця періоду переглядів, протягом наступного тижня, очікуємо 30 тисяч. Ми отримали понад 150 тисяч онлайн-переглядів усіх подій. 100 кінодіячів віртуально взяли участь у цьогорічному фестивалі, — розповіла президентка ОМКФ Вікторія Тігіпко. — Надалі наша мета —синергія онлайн та офлайн і залучення ще більшої міжнародної аудиторії. Ми на 100% зустрінемося наступного року на 12-у ОМКФ, адже вся наша команда працює над тим, щоб привозити на Одеський кінофестиваль найкращі фільми з усього світу.

Як уже мовилося, в онлайн-форматі проходила й робота секції кінопрофесіоналів.

— Новий формат розширив можливості для підтримки галузі й розвитку українських проєктів та їх презентації міжнародній кіноспільноті. Ми представили проєкти Work in Progress, East Series, пітчинг, а також започаткували книжковий пітчинг Book Pitch разом з «Книжковим Арсеналом», — розповіла генеральна продюсерка ОМКФ Юлія Сінькевич. — Українські кінематографісти приєдналися до одноденного освітнього інтенсиву щодо ефективного просування кіно за кордоном і до панельних дискусій. Уже традиційно ми провели конференцію Cinema: Backstage Online Edition, у рамках якої порушили питання ментального здоров’я в такі непрості часи, які всі ми переживаємо зараз. Виклики 2020 року стали для кіноіндустрії пошуком альтернативних шляхів та методів роботи.

Ольга ФІЛІППОВА.

Переглядів: 502
Передплата

Найкраща підтримка
газети –
ПЕРЕДПЛАТА!

Вартість передплати без врахування поштових послуг

дворазовий випуск:

  • на 1 місяць — 30 грн.
  • на 3 місяці — 90 грн.
  • на 6 місяців — 180 грн.
  • на 12 місяців — 360 грн.
  • Iндекс — 61119

суботнiй випуск:

  • на 1 місяць — 20 грн.
  • на 3 місяці — 60 грн.
  • на 6 місяців — 120 грн.
  • на 12 місяців — 240 грн.
  • Iндекс — 40378
Оголошення

Написання,
редагування, переклад

Редакція газети «Чорноморські новини» пропонує:

літературне редагування, коректуру, комп’ютерний набір, верстку та тиражування текстів; високопрофесійні переклади з російської на українську і навпаки; написання статей, есе, промов, доповідей, літературних, у тому числі віршованих, привітань.
Команда висококваліфікованих фахівців газети «Чорноморські новини» чекає на Ваші замовлення за телефонами:

(048) 767-75-67, (048) 764-98-54,
099-277-17-28, 050-55-44-206

©2009 Всі права на текстову та графічу інформацію, розміщені на цьому сайті, належать редакції газети «Чорноморські новини».
Використання текстової та графічної інформації сайту можливе лише за умови посилання на газету "Чорноморські новини",
а в інтернет-мержі - на діюче, відкрите для пошукових систем посилання на використану публікацію.
Где и как заработать в интернете
Швидка контактна інформація
Тел./факс: (048) 767-75-67; 764-98-54
Моб. тел. 050-55-44-206
E-mail: cn@optima.com.ua, chornomorka@i.ua